Jauh...
Posted on Monday, 1 March 2010 with 4 comment(s)



Termenung ku bersendirian...
Terasa diri semakin jauh...

Jauh...
Jauh...
Jauh...



Jauh dengan famili...
Jauh dengan teman-teman...
Jauh dengan sahabat-sahabat...
Jauh dengan ilmu...
Jauh dengan Al-Quran...
Jauh dengan Tuhan...

Ya Allah...
Mengapa jadi begini???

Masalah hati mungkin...
Yang sebenarnya kecil...
Tetapi semakin dilayan...
Semakin parah...
bernanah...

Mungkin juga aku terleka...
terlalai...
alpa...
Dengan segala nikmat yang ada...
Walaupun kutahu itu hanyalah sementara...

Teruk...
Teruk...
Teruknya diri ini...
Rasa berdosa yang teramat...

Ya Allah...
Apa yang telah aku lakukan ini?
Apa yang patut aku lakukan?
Kuatkan diri?
Tingkatkan ibadah?

Aduh~~~
Jauhnya aku...
Tersungkur...
Rebah...

Payahnya untuk kubangkit semula...
Kembali seperti dulu...
Mampukah aku?

Kesibukan yang melanda mungkin juga menjadi 1 faktor...
Ahhh...
Zalimnya aku pada diri sendiri...

Arghhh!!!

Aku buntu kadangkala...
Ingin kuluahkan...
Tetapi pada siapa?
Siapa yang paling memahami diri ini?
Luar dan dalam...

Hanya Engkau ya Allah...
Hanya Engkau...
Yang memahami diri ini...luar dan dalam...
Kau tahu apa yang tersirat di lubuk hati ini...

Ya...aku sedar...
Diri ini perlu mendekati-Mu...
Kembali kepada Pencipta...
Fitrah manusia...

Aku hanyalah insan biasa...
Tidak lari dari dari kesilapan...

Bersyukur pada-Mu ya Allah...
Apabila kuterleka...
Kau kembali 'menegurku'...
'Mengingatkan' ku...
Kepada siapa yang Mencipta ku...

Syukran sahabat...
Sudi mengingatkan ku...
Kembali kepada jalan yang benar...
Yang diredhai-Nya...
Allah 'menghantar' kalian mungkin...

Kak Husna...
Syukran...
Rindu nak berusrah dengan akak...
Mendengar segala peringatan dari seorang kakak...
Yang tidak jemu untuk mengingatkan...
Menasihati...
Atas dasar ukhwah fillah...

Buat mama, abah & adik-adik yang Along sayang...
Maaf atas segala kekurangan...kesalahan...
Maaf atas segala-galanya...

Yang pasti...
Perjuangan ini harus diteruskan...
Tiada noktah...
Hanya orang-orang yang terpilih akan meneruskan perjuangan ini...
Setelah ditapis...disaring...oleh Pencipta...
Beruntunglah orang-orang yang terpilih itu...



Ya Allah...
Kau lindungilah diri ini dari segala perkara-perkara maksiat...
Perkara-perkara yang menyumbang ke arah itu...
Lindungilah aku, keluargaku serta teman-temanku...
Kuatkanlah kaki ini di jalan-Mu...
Tabahkanlah hati ini dalam menghadapi mehnah-Mu...
Lindungi diri ini dari futur di jalan-Mu...
Lindungilah ya Allah...
Hanya Kau yang Maha Mendengar...
Maha Mengetahui...
Maha Mengabulkan...


Wallahualam...

Best regards,

Labels: , ,



It's Me!

Assalamualaikum! Selamat sejahtera! Hello! Annhyeonghaseyo! Saya seorang manusia biasa. Bakal jenazah. Simple, adakalanya kompleks. Garang dan tegas adakalanya lembut.

MyNetworks :
MyTwitter | MyFacebook | Ask.fm
MyLinks

My Lovely Friends, Teacher, Murabbi/ah xD

Abi | Amanina | Farique | Sazila | Zulwafi | Afifah | Hazim | Azizah | Fazli | Rabi'atul | Nasai | Musyirah | BADAR Smakl | Rahmah R | Farhannaim | Hani | Nanie Syazan | Radhiah | SuKelapa | Maisarah | Ibn Jinnah | Hasnur | nurislam | Hanafi
MyCredit

This layout was made by
Dian.
Oh yeah, big claps to Colour Lovers for an awesome palette and pattern :3
Edited by : ME :D
Follow my blog

Blog ini bermanfaat untuk anda? Jemput follow blog ini dan share mana-mana entri untuk pengajaran dan panduan sesama kita makhluk Tuhan. Sebarkan dakwah, luaskan ukhuwwah! ^_^